Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawadzkiem informuje, że:
- od 1 sierpnia 2023 r. można składać wnioski w wersji papierowej o przyznanie:
- świadczeń rodzinnych na nowy okres zasiłkowy 2023/2024 (biuro C.7.1),
- świadczeń z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy 2023/2024 (biuro C.7.1),
- pomocy w formie dożywiania dziecka w szkole lub przedszkolu od nowego roku szkolnego (biura pracowników socjalnych: C.3, C.4, C.8, C.9);
- od 1 września 2023 r. można składać wnioski o przyznanie:
- stypendiów szkolnych (biuro C.7.2) – uwaga: termin składania wniosków upływa 15 września!
Ponadto osoby, które posiadają profil zaufany albo kwalifikowany podpis elektroniczny mogą złożyć wnioski w wersji elektronicznej za pośrednictwem platformy ePuap. Dotyczy to wniosków na świadczenia rodzinne oraz świadczenia z funduszu alimentacyjnego. Wykaz niezbędnych dokumentów oraz podstawowe informacje można znaleźć na stronie Ośrodka Pomocy Społecznej w Zawadzkiem: www.ops.zawadzkie.pl
Informujemy, że do kwoty 1209,00 zł wzrósł próg dochodowy, od którego zależy uzyskiwanie świadczeń z funduszu alimentacyjnego. Zacznie on obowiązywać od nowego okresu świadczeniowego, który rozpocznie się 1 października 2023 r. (wnioski można składać już od 1 sierpnia 2023 r.). Ponadto w przypadku gdy dochód rodziny w przeliczeniu na osobę w rodzinie przekracza kwotę 1209,00 zł o kwotę nie wyższą niż kwota świadczenia z funduszu alimentacyjnego przysługującego danej osobie uprawnionej w okresie świadczeniowym, na który jest ustalane prawo do tego świadczenia, świadczenie z funduszu alimentacyjnego przysługuje w wysokości różnicy między kwotą świadczenia z funduszu alimentacyjnego przysługującego danej osobie uprawnionej a kwotą, o którą został przekroczony dochód rodziny w przeliczeniu na osobę w rodzinie. W przypadku gdy wysokość świadczenia z funduszu alimentacyjnego przysługującego danej osobie uprawnionej, ustalona zgodnie z ust. 2a, jest niższa niż 100 zł, świadczenie to nie przysługuje. Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawadzkiem w ramach programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024 poszukuje : 1. kandydatów na asystentów osobistych osób z niepełnosprawnością oraz 2. osób z niepełnosprawnością, które są zainteresowane objęciem usługą asystenta w 2024 roku.
Pliki do pobrania karta zgłoszenia AOON.pdf (188,50KB)
PROGRAM PILOTAŻOWY „AKTYWNY SAMORZĄD” Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Strzelcach Opolskich zachęca do udziału w pilotażowym programie „Aktywny Samorząd” Celem głównym programu jest wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo beneficjentów programu w życiu społecznym, zawodowym i w dostępie do edukacji. Program pilotażowy obejmuje :
Refundacja podatku VAT dla gospodarstw ogrzewanych gazem. Odbiorcy w gospodarstwach domowych, którzy ogrzewają się gazem, mogą ubiegać się o refundację podatku VAT opłaconego od zużytego paliwa gazowego. Refundacja podatku VAT obowiązuje za okres od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. Można się o nią ubiegać po otrzymaniu i opłaceniu pierwszej faktury za paliwo gazowe. Kto może ubiegać się o refundację? O refundację podatku VAT mogą się ubiegać osoby, które używają paliw gazowych do celów grzewczych i poniosły koszty zakupu tego paliwa. Wnioskodawcą zatem musi być osoba, która faktycznie poniosła koszty wynikające z faktury. Prawo do refundacji przysługuje pod warunkiem spełnienia przez gospodarstwo domowe kryterium dochodowego wynoszącego:
Gospodarstwem domowym jednoosobowym jest osoba fizyczna samotnie zamieszkująca i gospodarująca. Z kolei gospodarstwem wieloosobowym jest osoba fizyczna oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące. Dochód weryfikowany jest jednorazowo przy złożeniu pierwszego wniosku. W przypadku złożenia wniosku o refundację w okresie:
Korzystanie z gazu do ogrzewania domu czy mieszkania musi potwierdzić wpis do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Wpis powinien być dokonany do 21 grudnia 2022 r. lub po tym dniu w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do CEEB. Przyznanie refundacji podatku VAT nie wymaga wydania decyzji. Informacja o przyznaniu świadczenia jest przekazywana na adres e-mail wskazany we wniosku.
|